دکوراسیون به سبک ترنزیشنال یا انتقالی
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

خانه های ما با تغییر سبک ها به طور مداوم دستخوش دگرگونی های درونی می شوند. اما اکنون این پویایی "در بین سبک" به یک سبک در نوع خود تبدیل شده است. سبک طراحی داخلی انتقالی ترکیبی نهایی بین موارد مورد علاقه حال و گذشته یا ترکیب سبک کلاسیک و سبک مدرن است. بنابراین، اگر از طرفداران سبک های قدیمی و جدید هستید اما نمی توانید بین آنها یکی را انتخاب کنید، ادامه مطلب را بخوانید! در اینجا ده مورد مهم خانه به سبک انتقالی را آورده ایم.

طراحی داخلی انتقالی چیست

طراحی داخلی انتقالی چیست؟

قبل از اینکه به تمام زیبایی های این سبک طراحی بپردازیم، باید دقیقاً در مورد طراحی داخلی انتقالی توضیح دهیم. به زبان ساده، فضای داخلی سبک انتقالی ترکیبی از سبک سنتی و مدرن است. این ترکیب از دو سبک طراحی داخلی آزادی نامحدودی را با توانایی ترکیب و تطبیق قطعات دکور برای ایجاد یک طراحی منسجم ارائه می دهد. مهمتر از آن، گنجاندن عناصر طراحی معاصر در حال تکامل به این معنی است که سبک دکوراسیون انتقالی نیز در طول زمان در حال تغییر است. این ماهیت پویا همان چیزی است که به نمایان شدن فضاهای داخلی انتقالی در دهه 1950 کمک کرد تا پاسخی به سبک‌های مدرن تعریف شده و متمایز مدرن و اواسط قرن باشد که زمانی اوج خود را داشتند. خانه‌هایی به سبک ترنزیشنال یا انتقالی برای بسیاری از کسانی که سبکی را ترجیح می‌دهند که بر تجمل و راحتی تمرکز دارد، و محدودیتی در سلیقه ندارند عالی است. این سبک ویژگی های مهمی دارد که برخی از آن‌ها را دراین مقاله بررسی خواهیم کرد.

برای دیدن مجموعه فرش های ماشینی کلاسیک هایپر فرش پلاس کلیک کن

معماری سبک انتقالی چیست؟

معماری سبک انتقالی چیست؟

در حالی که کلمه "انتقالی" به معنای حد وسط بین سبک سنتی و مدرن است، واقعیت این است که معماری سبک انتقالی می تواند از خانه ای به خانه دیگر متفاوت باشد. اما آنچه یک خانه سبک انتقالی را تعریف می کند، استفاده از مصالح ساختمانی مدرن، خطوط تمیز با برخی جزئیات تزئینی است.

ویژگی های سبک طراحی داخلی انتقالی یا ترنزیشنال

ویژگی های سبک طراحی داخلی انتقالی یا ترنزیشنال

1. رنگ زمینه خنثی انتخاب کنید

رنگ ها در خانه های سبک ترنزیشنال از سبک سنتی پیروی می کنند. رنگ های خنثی مانند خاکستری، شنی و سفید به جنبه سنتی و باشکوه فضای داخلی انتقالی می افزایند. با این حال، رنگ‌های تیره پررنگ، مانند آبی ، زغالی و مشکی، در سبک‌ دکوراسیون انتقالی ترند هستند. سبک ترنزیشنال اغلب به رنگ های خنثی هستند اما شما می توانید از ترکیب رنگ های خنثی و گرم استفاده کنید تا فضای خانه احساس آرامش داشته باشد.

وسایل جانبی را رنگی انتخاب کنید

2. وسایل جانبی را رنگی انتخاب کنید

ممکن است رنگ های خنثی‌ سبک ترنزیشنال خسته کننده باشد، اما نا امید نباشید زیرا شما می‌توانید با استفاده از اکسسوری‌های رنگارنگ به فضای خانه گرما ببخشید. به عنوان مثال، با انتخاب پرده های رنگارنگ، یا ملافه های رنگی اتاق خواب و مبلمان روشن می توانید تحویلی متفاوت در فضای خنثی ایجاد کنید. نکته قوت سبک ترنزیشنال آزادی عملی است که با ترکیب دو سبک دیگر می توانید داشته باشید و این یعنی شکوفایی خلاقیت.

استفاده از کوسن ها در طرح ترنزیشنال

3. استفاده از کوسن ها در طرح ترنزیشنال

یکی دیگر از ابزارهای سبک دکوراسیون انتقالی کوسن های هستند! تعداد زیاد کوسن با چاپ یا الگوی معاصر در خانه ای به سبک طراحی ترنزیشنال می توانند فضای داخلی خانه را روشن کنند. بنابراین، از تعداد زیاد کوسن در اتاق نشیمن نترسید برای تغییر رنگ بندی و طراحی اتاق می توانید هر از چند گاهی روکش های کوسن ها را عوض کنید.

برای دیدن مجموعه فرش های ماشینی مدرن هایپر فرش پلاس کلیک کن

 استفاده از مبلمان ترکیبی در طرح انتقالی

4. استفاده از مبلمان ترکیبی در طرح انتقالی 

مبلمان نیز در سبک انتقالی ترکیبی از دو سبک سنتی و مدرن هستند که تغییری متفاوت را ایجاد می کنند. در طراحی سنتی، طراحان از مبلمان بزرگ‌تری استفاده می‌کردند اما در طراحی مدرن از مبلمان کوچکتر و کاربردی تر استفاده می شود یک راه عالی برای ایجاد این تعادل، استفاده از مبلمان سنتی است اما با روکش کردن آن با پارچه‌های تازه به رنگ های روشن تا با سبک خانه مطابقت داشته باشند. و راه دیگر این است که  از ترکیب طرح سنتی و مدرن استفاده شود. بزرگترین تفاوت بین سبک سنتی و انتقالی این است که طراحی داخلی انتقالی به فضای داخلی اطلاق می شود که دارای ویژگی های مدرن و سنتی باشد. بنابراین مبلمان سبک ترنزیشنال باید در کانون توجه فضای داخلی خانه قرار بگیرد.

نورپردازی در طراحی ترزیشنال

5. نورپردازی در طراحی ترزیشنال 

نور بخش بسیار مهمی از هر سبک طراحی داخلی است. در سبک انتقالی، طراحان بر نورپردازی معاصر تکیه می‌کنند. یک راه هیجان‌انگیز که خانه‌ها را از فضای سنتی خارج می کند و به سبک انتقالی می برند، نورپردازی منحصر به فرد در این سبک است، که مرزها و محدودیت ها را کنار می زند. بنابراین با استفاده از یک لوستر الهام بخش معاصر یا نور مولکولی نقطه کانونی فوق العاده ای در فضا ایجاد کنید. نورپردازی خوب در طراحی انتقالی وسایل دیگر خانه را برجسته تر می کند. یکی دیگر از جنبه‌های مهم سبک انتقالی، نور طبیعی است مطمئن شوید که پنجره‌های شیشه‌ای، آینه‌ها یا سطوح فلزی به اندازه کافی استفاده کرده‌اید تا نور طبیعی به آن نفوذ کرده و در خانه منعکس شود.

 استفاده از عناصر فلزی در طراحی داخلی انتقالی

6. استفاده از عناصر فلزی در طراحی داخلی انتقالی

عناصر فلزی در خانه‌های امروزی مورد علاقه هستند، زیرا عناصر متالیک مدرنیته را فریاد می زنند. این روزها بیشتر خانه ها دارای جلوه های فلزی در آشپزخانه، حمام و اتاق خواب هستند. اینها حال و هوای مدرن و در عین حال کلاسیک را نشان می دهند به عنوان مثال از طلا، برنز، نقره یا مس برای نورپردازی، لوازم جانبی و غیره استفاده کنید. یک روکش فلزی را انتخاب کنید یا فلزات را با هم ترکیب کنید تا ظاهری مدرن و در عین حال شیک ایجاد کنید.

 استفاده از فرش برای افزودن عمق در طرح انتقالی

7. استفاده از فرش برای افزودن عمق در طرح انتقالی 

فرش ها بخشی از طراحی داخلی انتقالی هستند. فرش هایی را انتخاب کنید که دارای طرحی ساده یا در طرح های رنگی مدرن هستند تا به فضای داخلی اتاق عمق ببخشند و وحدتی با مبلمان خانه داشته باشند. فرش هایی که ظاهری شیک دارند فضایی تجملاتی و مجلل را ارائه می دهند. بهتر است برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن فرش هایی با رنگ‌های خنثی انتخاب کنید تا با طراحی فضای خانه که با وسایل رنگی تزئین کرده اید، تطبیق داشته باشد.

برای دیدن مجموعه فرش های ماشینی شگی هایپر فرش پلاس کلیک کن

 ایجاد تفاوت با استفاده از یک قطعه سنتی در طرح انتقالی 

8. ایجاد تفاوت با استفاده از یک قطعه سنتی در طرح انتقالی 

یکی دیگر از راه های عالی برای تکمیل فضای انتقالی، استفاده از یک قطعه قدیمی است. برای ایجاد یک نقطه کانونی در فضای دکوراسیون خانه از یک قطعه هنری سنتی،استفاده کنید و سپس بقیه فضا را با استفاده از مبلمان و لوازم مدرن اطراف آن طراحی کنید. به انباری یا زیرزمین خود نگاه کنید تا چیز قدیمی و سنتی را پیدا کنید که می تواند به عنوان یک ابزار مرکزی استفاده شود مانند یک آینه، کمد، میز یا هر چیزی که مثل عتیقه توجه جلب کند.

 استفاده از آثار هنری معاصر در فضاهای داخلی انتقالی

9. استفاده از آثار هنری معاصر در فضاهای داخلی انتقالی

یک خانه به سبک انتقالی بسیار بر روی جلوه ها و جزئیات متمرکز است و این جزئیات است که می تواند یک تغییر داخلی را از سبک سنتی به انتقالی یا از معاصر به انتقالی تبدیل کند. آثار هنری معاصر مورد علاقه خود را برای ایجاد یک کانون قابل توجه انتخاب کنید. همچنین، برای اینکه در ظاهر زیاده‌روی نکنید، بهتر است یک رویکرد مینیمالیستی داشته باشید.

استفاده از وسایل چوبی برای طراحی داخلی انتقالی 

10. استفاده از وسایل چوبی برای طراحی داخلی انتقالی 

مبلمان چوبی همیشه یکی از ویژگی های مهم خانه های سنتی بوده است. در نتیجه، مبلمان چوبی، مواد و پارچه‌هایی که شبیه بافت چوبی هستند، برای فضای داخلی انتقالی عالی هستند، زیرا سبک‌های سنتی و مدرن را متعادل می‌کنند. به عنوان مثال، از یک مبلمان چوبی ، یک میز ناهار خوری چوبی بزرگ، کمد یا قفسه کتاب چوبی در فضای خود استفاده کنید.

جمع بندی 

جمع بندی 

برای دستیابی به ترکیبی عالی از طراحی های مدرن و سنتی، باید تحقیقات خود را در این زمینه به خوبی انجام دهید. این نوع سبک شامل ترکیب و تطبیق قطعات از دوره های مختلف است. علاوه بر این، شما می توانید با بسیاری از عناصر طراحی بازی کنید تا طرح مورد علاقه و رضایت بخش خود را بیابید با استفاده از خطوط تمیز، خطوط مستقیم، آثار هنری مینیمال و عناصر مدرن، یک طراحی معاصر ایجاد کنید. از سبک های طراحی اتاق مدرن در اواسط قرن الهام بگیرید تا به طراحی جاودانه برسید.

مطالب مرتبط: 16 سبک طراحی داخلی





:: برچسب‌ها: طراحی داخلی انتقالی چیست؟، معماری سبک انتقالی چیست؟، ویژگی های سبک طراحی داخلی انتقالی، استفاده از عناصر فلزی در طراحی داخلی انتقالی، نورپردازی در طراحی ترزیشنال ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: